´

Kvällsträning

skrivit den 2012-10-22 - klockan 19:14:36
Hellu!
 
Idag slutar jag skolan sent så det blev en promenad med lite lydnadsträning. 
Jag tänkte jag kunde utmana Yava lite idag men fjärren. Vi har ju tränat lite stå vid sidan av men har jag inte riktigt satt ihop det tävlings mässigt och inte varit mer än 3 meter bort i från henne, men idag testade jag och ställa mig hela sju meter i från henne och hon gör det perfekt. Hon klarar stå hur fint som helst utan några som helst problem.
Vi testade också lite mera inkallande med ställande och det gick super det med ! :)
 
I helgen var det km, det var lika roligt som vanligt. Det har varit lite bråkigt innan km på facebook tex så det var lite tråkig stämning innan men när vi väl var där så märktes inget av alls! 
Jag tävlade Heaven för första gången i LKII och hon var hur grym som helst, hon kan ju inte rutan så den nollade hon tyvärr. Jag är väldigt nöjd med att vi fick en 9:a på firaföljet och som kommentar stod det "mycket fin kontakt!" Jag är jättenöjd över tanten.
Agilityn gick också mycket bra, Heaven var bara med i ett lopp för hon var tvungen att spara sig till lydnaden och det blev en klantig disk pga moi!
Yava disk första loppet men NOLLA andra och det var skit snabbt med massa fina svängar! :D
Jag körde min kompis hund för hon skulle på kurs med sin andra hund på förmiddagen och jag nollade första loppet med henne och ledde in i andra omgången men då blev det en disk för då hade hennes ägare kommit och hon fick syn på henne och rusade av planen för att hällsa på henne och tog ett hinder på vägen så det blev disk. Så jag kom fyra med Yava och femma med Bonnie ("lånehunden") jättenöjd! :)
 
Här kommer en liten film från dagens träning!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: