´

Agiltiy kursen i går!

skrivit den 2012-05-10 - klockan 18:31:51
Jag hann inte uppdatera bloggen igår efter kursen för kom hem så sent. Men idag lägger jag upp lite bilder och skriver lite hur det gick!
Först gjorde vi en jättesvår övningen, det var inga hinder utan bara konor. Vid konorna skulle man göra olika byten, framförbyte, bakombyte eller blindbyte. För mig och Yava var det lite klurigt för så fort vi förjade springa så gick hon direkt till fotpossitionen. Det var ju väldigt svårt efter som att vi skulle göra olika byten, så fort jag bytte possition så ville hon till vänster sidan, så vi var inte snabbast. (Det gick på tid!) Utan jag gjorde det lite långsammare för att få det hyffsat rätt. Blindbytet var svårast, det kan ni nästan föreställa er!
Sedan gjorde vi ban träning och det gick utmärkt! Första varvet var det mitt fel att det sket sig, jag sa bara ut ut ut när det var en 90 graders vinkel ingång till slalomet och jag glömde säga "slalom". Så Yava var ju så duktig och sprang bara ut! Hehe, men andra varvet gick utmärkt och var helt fel fritt! :)
Nu laddar vi inför agility tävlingen på lördag i Götene!
Sandra och Puma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: