´

Taggar inför läger!

skrivit den 2012-07-03 - klockan 20:06:39
Hejsan
 
Idag har vi motinonstränat på morgonen och cyklat i en och en halv timma. Det gick jätte bra och är så stolt att Yava äntligen har lärt sig att man ska gå på höger sida! :)
Under cykelt turen så ser jag hur det är en duva lite längre fram på vägen som bara sitter där och när vi kommer närmare så börjar den sakta gå. Jag tänkte vad konstigt att den inte flyger i väg när vi är så här nära!
Då ser jag hur den frsöker att flyga i väg men ena vingen är bruten. Det kommer blod från den.
Jag ringde djurambulansen och dom sa att jag skulle ringa fågelcentralen och dom sa att jag skullr försöka fånga in den själv. Så det gjorde jag och det gick bra. Jag fick tag på den la den i cykelkorgen och åkte hem.
Sedan åkte jag och mamma till blåstjärnan och avlivade den.
Efter det köpte jag en ny sele till Heaven och det var Hurtta så klart! :)
På kvällen tränade vi agility och det gock super. Yavas hoppteknik blir allt bättre! :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: